سریال بازپرس به تلویزیون رسید

سریال بازپرس به واسطه دست گذاشتن روی نقاط حساس از همان ابتدای انتشار خبرش بحث برانگیز شد.

این مجموعه قصد دارد به مسأله فساد اقتصادی و برخی آقازاده‌هایی بپردازد که پرونده‌شان در مجامع قضایی باز است. آن‌طور که عوامل این سریال می‌گویند، پژوهش‌های زیادی برای آن صورت گرفته و تلاش شده حرف تازه‌ای در حوزه نمایش داشته‌باشد.

این مجموعه که با هنرمندی محسن قصابیان، سوگل طهماسبی، مهدی فخیم‌زاده، فریبا متخصص و…تولید شده، نمایشی از چالش‌های یک بازپرس است که وارد رسیدگی به مفاسد اقتصادی می‌شود.

صدرا همان بازپرس سریال است که به مرور درگیر این پرونده‌ها می‌شود و می‌کوشد دست متخلفان را رو کند. جام‌جم به بهانه آغاز پخش این مجموعه از شبکه یک، مروری بر قصه و نقش‌ها داشته و با عوامل آن گفت‌وگو کرده‌است.

به گزارش «جام‌جم»، یکی از ویژگی‌هایی که سریال بازپرس را از دیگر مجموعه‌ها متفاوت می‌کند، تعدد لوکیشن‌هاست که برای مخاطب هم چشم‌نواز خواهد بود.

 

از خانه‌های مختلف در تهران گرفته تا فضای دادگاه و لوکیشن‌هایی که در جنوب کشور و با توجه به روال قصه، انتخاب شده‌است.

انتظار برای یک سریال پرمخاطب

نگاهی کلی به کارهایی که محمدرضا شفیعی تاکنون در حوزه تلویزیون انجام داده، ویژگی پرمخاطب بودن بیشتر کارهایش را روشن می‌کند.

او هر بار که دست به ساخت یک سریال زده، صرف نظر از ژانری که برای تولید انتخاب کرده، توانسته مخاطب را پای تلویزیون نگه دارد.

مصداق آن سریال کیمیا، گیل‌دخت و نوار زرد است که توانست قصه متفاوتی را در بستری درست به نمایش بگذارد.

شفیعی پیش از این در بازدیدی که رئیس سازمان صداوسیما از پشت صحنه این مجموعه داشت، نکاتی درباره جزئیات آن بیان کرده‌بود. او گفته‌بود: این سریال درباره پرونده‌های مرتبط با مفاسد اقتصادی است.

مطرح شدن پرونده‌های این‌چنینی در قالب نمایش باعث هشدار به مردم می‌شود. ما برای رسیدن به قصه این مجموعه پنج، شش پرونده بزرگ از متخلفان اقتصادی را بررسی کرده‌ایم.

در این مجموعه، کوشیدیم فرآیند کلاهبرداری بزرگ و خلأهای قانونی را مطرح کنیم. قصه خوبی شده و از استادان برجسته‌ای برای مشورت کمک گرفتیم. لوکیشن‌ها و به طور کلی سریال متفاوتی شده‌است.

شفیعی ادامه داد: از نکاتی که از روز اول به آن توجه داشتیم این بود که سریال پرمخاطب شود و در تراز کارهای پرمخاطب تلویزیون قرار گیرد.

کار شبانه‌روزی سریال بازپرس
احمد معظمی، کارگردان این سریال هم در بازدید رئیس رسانه ملی به کار شبانه‌‎روزی این گروه اشاره و تصریح کرد: متن این سریال کار بسیار جذابی است که حسین تراب نژاد برای آن زحمت بسیاری کشیده و با این‌که فیلمنامه کامل داشتیم، بارها آن را بازنویسی کرد تا بهتر شود.

منبع :جام جم 

اشتراک گذاری