اپل واچ آپدیت جدیدی برای رفع مشکل تشخیص پارکینسون دریافت کرد

اپل واچ آپدیت جدیدی برای رفع مشکل تشخیص پارکینسون دریافت کرد

Movement Disorder API باعث می‌شود تا اپل واچ دو علامت رایج بیماری پارکینسون را بررسی کند .

براساس گزارش 9to5mac، اپل در توضیحات آپدیت watchOS 9.6.1 نوشته است:

«این به‌روزرسانی مشکل دسترسی به داده‌های حرکتی توسط برنامه‌هایی که از Movement Disorder API برای ردیابی لرزش و علائم مرتبط با بیماری پارکینسون استفاده می‌کنند را برطرف می‌کند.»

 

تشخیص پارکینسون توسط اپل واچ

Movement Disorder API اولین‌بار در سال 2018 به‌عنوان راهی برای توسعه‌دهندگان به‌منظور ارائه نظارت غیرفعال و روزانه از طریق اپل واچ راه‌اندازی شد. این API می‌تواند دو علامت رایج بیماری پارکینسون، ازجمله لرزش را از طریق اپل واچ بررسی کند.

علاوه‌براین، می‌تواند بر دیسکینزی؛ یک اثر جانبی مربوط به درمان‌های پارکینسون که باعث بی‌قراری و حرکات نوسانی در بیماران می‌شود، نظارت کند.‌

بااین‌حال، وجود یک باگ در سیستم‌عامل watchOS 9.6 باعث شده تا برنامه‌های شخص ثالث به این داده‌ها دسترسی نداشته باشند و اپل اکنون می‌گوید که این مشکل در نسخه watchOS 9.6.1 اصلاح شده است.

 

افرادی که به پارکینسون مبتلا می‌شوند، سال‌ها قبل از تشخیص، حرکات آهسته‌تری نسبت به دیگران دارند.

آن‌ها نه‌تنها در سرعت راه‌رفتن، بلکه در مورد فعالیت‌های بدنی روزمره و سبک مانند تمیزکردن، مرتب‌کردن رختخواب یا بلندشدن برای تهیه یک فنجان چای به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کند حرکت می‌کنند.

ماه گذشته، محققان با انجام یک تحقیق اعلام کرده بودند که از طریق ساعت‌های هوشمند می‌توان پارکینسون را 7 سال قبل از ظهور علائم اصلی آن تشخیص داد.

با وجود این مطالعه و با استفاده از ساعت‌های هوشمند، ابتلا به پارکینسون در افراد مستعد بسیار زودتر از تشخیص پزشکان قابل‌ پیش‌بینی است؛ یعنی دقیقاً زمانی که هنوز سلول‌های مغزی حرکتی فرد از بین نرفته‌‌اند و احتمالاً قابل درمان هستند.

منبع:دیجیاتو