راهنمای خرید پاوربانک در بازار 

راهنمای خرید پاوربانک در بازار

تعداد لوازم دیجیتال شارژی‌ای که استفاده می‌کنیم، روزبه‌روز بیشتر می‌شوند. موبایل، ساعت‌های هوشمند، تبلت و … . هر کسی که یکی از این وسایل را دارد و وقت زیادی را هم بیرون از خانه سپری می‌کند،

قطعا به پاوربانک هم نیاز دارد؛ وگرنه چطور باید موبایل یا ساعت هوشمند خود را شارژ کند؟

یک پاوربانک، باعث می‌شود شما همیشه در دسترس باشید و اگر موبایلتان خاموش شد، بین راه نمانید و کسی در جایی دیگر نگرانتان نشود.

پس اگر تابه‌حال نگرفته‌اید، خوب است این مقاله‌ی ما که لیستی از بهترین پاوربانک‌ ها هست را دنبال کنید.

پاوربانک چیست؟

پاوربانک یک شارژر همراه است که می‌تواند لوازم الکترونیکی شما، از جمله موبایل، تبلت، دوربین، ساعت و در برخی موارد لپ‌تاپ‌تان را هم شارژ کند.

یک وسیله‌ی مستطیلی یا مربعی کوچک و نسبتا سبک است که بتوانید آن را در کیف، جیب یا اتومبیل خود بگذارید و هر موقع که شارژ تلفنتان تمام شد،

آن را با کابل به پاوربانک وصل کنید و در زمان کوتاهی، باتری موبایلتان را شارژ کنید.

پاور بانک‌ها روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شوند و از آن‌جا که اقلام دیجیتال همراه ما بیشتر می‌شوند، نیاز به یک شارژر همراه هم روزبه‌روز بیشتر احساس می‌شود.

لینک : محصولات در فروشگاه پادراکالا

پس اگر هنوز پاور بانک نخریده‌اید، در ادامه شما را با یکی از بهترین پاوربانک ها آشنا می‌کنیم.

در بازار چندین برند وجود دارد که هر کدام هم چند مدل در رنج قیمت‌های مختلف تولید کرده‌اند.

برای این‌که بتوانید انتخاب درستی داشته باشید، باید بدانید که چه مواردی را باید با هم مقایسه کنید تا بتوانید پاوربانکی متناسب با نیازتان بخرید.

  • پاور بانک‌ها بر اساس موارد استفاده‌ای که دارند به چند دسته مختلف تقسیم بندی می‌شوند که دارای شدت جریان، میزان ولتاژ خاص و حتی امکانات اضافی مثل داشتن چراغ قوه یا حتی فضای ذخیره سازی اطلاعات هم هستند. در این صورت برای چنین پاوربانک‌هایی شما صرفا یک منبع تغذیه برای تامین نیروی شارژ دستگاه هوشمند خود نمی‌گیرید، بلکه به چیزهایی بیشتر دسترسی دارید. اگر بخواهیم پاوربانک را دسته بندی کنیم شاید بتوان گفت که انواع پاور بانک به شرح زیر است
  • . پاور بانک مخصوص گوشی هوشمند و تبلت:این دسته از پاوربانک‌ها در ظرفیت‌های مختلف و با میزان جریان و ولتاژ متناسب با گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند و قدرت شارژ کردن باتری تلفن همراه را دارند. ولتاژی که این پاور بانک‌ا دارند مناسب شارژ لپ‌تاپ نیست.
  • پاور بانک مخصوص لپ‌تاپ:این دسته از پاوربانک‌ها، خروجی ولتاژ و جریان متناسب با باتری‌های حجیم لپ‌تاپ را دارند. اکثر پاوربانک‌های بازار ولتاژ 5 ولت دارند؛ در صورتی که برای شارژ باتری لپ‌تاپ براساس مشخصات سیستم‌تان، به پاور بانک با ولتاژ 16 تا 20 ولت نیاز دارید.
  • پاور بانک سولار:پاوربانک‌های سولار یا خورشیدی، دوستدار طبیعت هستند و امکان شارژ پاور بانک از طریق انرژی خورشیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. پاوربانک‌های سولار برای افرادی که بخش زیادی از زمان خود را در سفرهایی با عدم دسترسی به برق شهری سپری می‌کنند، محصولی ایده‌آل است و تمام نشدن شارژ دستگاه‌های آن‌ها را تصمین می‌کند.
  • پاور بانک هوشمند:خروجی ولتاژ و جریان پاوربانک‌های هوشمند، متناسب با نیاز باتری دستگاه قابل تنظیم است و با توجه به نوع دستگاه، قادر به تامین شدت جریان مناسب باتری است. ایمنی این پاوربانک‌ها نسبت به هم‌تایان ارزان‌تر خود بالاتر است.
  • لینک : محصولات در فروشگاه پادراکالا

هنگام خرید پاور بانک باید چه نکاتی را مدنظر بگیریم؟

به‌طور‌کلی، هنگام خرید پاور بانک باید به نکات زیر توجه کنید:

  • ظرفیت پاوربانک:

    یکی از نکات مهمی که قبل از خرید باید بدان توجه کنید، ظرفیت دستگاه است که با واحد میلی‌آمپرساعت یا mAh محاسبه می‌شود. قبل از خرید پاوربانک، ابتدا باید بدانید به پاوربانک با چه ظرفیتی نیاز دارید.

  • شدت جریان:

    علاوه‌بر محاسبه‌ی ظرفیت مورد‌نیاز، باید به شدت جریان خروجی پاوربانک را نیز توجه کنید. وقتی شدت جریان بیشتری در پورت‌های خروجی پاوربانک دراختیار کاربر قرار داشته باشد، بالطبع بر سرعت شارژ‌شدن تأثیر می‌گذارد.

  • نوع اتصالات:

    پاوربانکی که انتخاب می‌کنید، باید با‌توجه‌به نوع کابل شارژرتان باشد. درگاه‌های ورودی و خروجی پاوربانک ممکن است microUSB، USB-A، USB-C یا لایتنینگ باشد.

  • مدت‌زمان شارژ‌شدن پاوربانک:

    یکی دیگر از نکات مهم سرعت شارژ‌شدن باتری خود پاوربانک است. بسیاری از آنها با کابل USB به‌راحتی شارژ می‌شوند؛ ولی برخی دیگر این‌گونه نیستند. برای پی‌بردن به سرعت شارژ باتری خود پاوربانک، باید ولتاژ ورودی آن‌ را بررسی کنید.

  • ایمنی:

    آیا ممکن است پاوربانک به باتری گوشی یا تبلت صدمه بزند؟ آیا در تولید پاوربانک‌ها اصول ایمنی در نظر گرفته می‌شود؟ در برخی از آن‌ها، بله!

  • شدت جریان هوشمند:

    با‌توجه‌به تنوع گجت‌های هوشمند شارژ‌شدنی، شرکت‌های تولید‌کننده‌ با‌توجه‌به‌ نیاز گوناگون فناوری‌های پیشرفته‌ای را برای تنظیم شدت جریان خروجی توسعه داده‌اند که می‌تواند جریان ایدئال دستگاه‌های مختلف را تأمین کند.

  • شارژ بی‌سیم:

    تنها در‌صورتی‌که دستگاه هوشمندتان از این قابلیت پشتیبانی می‌کند، به‌دنبال پاوربانک بی‌سیم باشید. گفتنی است امکان شارژ گجت‌ها ازطریق سیم با پاوربانک‌های بی‌سیم نیز وجود دارد؛ اما قیمت بیشتری هم دارند.

  • مقاومت در‌برابر ضربه و نفوذ مایعات:

    توصیه‌ی ما به کاربران همیشه‌در‌سفر، مدنظر قرار‌دادن این قابلیت هنگام خرید پاوربانک است؛ البته خریدن پاور ضدضربه یا ضدآب، نیازمند صرف هزینه‌ی بیشتری خواهد بود.

  • ابعاد پاوربانک:

    ابعاد هم یکی از موضوعات مهمی است که حین خرید باید بدان توجه کنید. برای مثال، اگر پاوربانکی با ظرفیت زیاد و تعداد پورت‌های بیشتر نیاز داشته باشید یا نمونه‌های خورشیدی را می‌‌خرید، ابعاد شارژر همراه شما بزرگ‌تر خواهد بود.

اکنون به سراغ معرفی یکی از بهترین پاوربانک های موجود در بازار می رویم که شما می توانید از سایت زیر با اطمینان خریداری نمایید .

لینک : محصولات در فروشگاه پادراکالا

پاوربانک (PD و فست شارژ) سامسونگ 20000 میلی آمپر25W مدل EB-P5300 – مشکی – اصلی

 

شارژر همراه سامسونگ مدل EB-P5300 در ظرفیت 20000 میلی‌آمپر تولید و عرضه می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد تا دو دستگاه مجزا را به صورت همزمان شارژ کنید.

این محصول این امکان را به شما می‌دهد تا از فناوری شارژ سریع استفاده کنید و بدنه‌ی این محصول برای اطمینان از مقاوم بودن آن از فلز ساخته شده است.

لینک : محصولات در فروشگاه پادراکالا

پاوربانک (PD و فست شارژ) سامسونگ 10000 میلی آمپر مدل EB-P3400 25W – سفید – اصلی

مشخصات :

وزن                                        210 گرم

قابلیت شارژ PD                        دارد

نوع درگاه‌های ورودی                 Type-C

جنس بدنه                              پلاستیک

توان خروجی شارژ                  25 وات

اقلام همراه                           کابل شارژ Type-C

ظرفیت اسمی                       10000 میلی آمپر ساعت

ولتاژ و شدت جریان خروجی      Type-C : 5V/3A – 9V/2.77A – 3.3-5.9V/3A – 3.3-11V/2.25A l USB:5V/2A – 9V/2A – 12V/2.1A

تعداد درگاه‌های خروجی           2 عدد

نشانگر LED                          دارد

نوع باتری                             لیتیوم پلیمر

نوع درگاه‌های خروجی            USB – Type-C

تعداد درگاه‌های ورودی            1 عدد

ولتاژ و شدت جریان ورودی        5V/3A – 9V/2A – 12V/1.5A

برند                                   

گارانتی                               

 

لینک : محصولات در فروشگاه پادرا کالا

پاوربانک ریلمی 10000 میلی آمپر مدل RMP2004 10W – اصلی

مشخصات

وزن                                 216 گرم

نشانگر LED                       دارد

ظرفیت اسمی                   10000 میلی آمپر

نوع درگاه‌های ورودی             Type-C – MicroUSB

تعداد درگاه‌های ورودی           2 عدد

نوع درگاه‌های خروجی            USB

تعداد درگاه‌های خروجی         2 عدد

ولتاژ و شدت جریان ورودی      Micro USB : 5V/2A – Type-C : 5v/2.4A

ولتاژ و شدت جریان خروجی    5V/2.4A

جنس بدنه                         ABS

نوع باتری                          لیتیوم پلیمری

رنگ                                 

برند                                 

گارانتی                           

با استفاده از لینک زیر سایر مدل های پاوربانک همراه با قیمت و مشخصات کامل را مشاهده نمایید .

لینک : محصولات در فروشگاه پادراکالا