آی‌پدهای جدید، نازک‌تر خواهند بود | تمرکز اپل بر صفحه نمایش

شایعه شده است که اپل در چند سال آینده صفحه‌نمایش‌های OLED را به خط تولید آی‌پد خود می‌آورد و در حالی که بیشتر گزارش‌ها بر روی فناوری صفحه‌نمایش متمرکز شده‌اند، مقاله جدیدی از ET News جزئیات بیشتری در مورد ساخت پنل نمایشگر نسل بعدی تبلت‌ها ارائه می‌کند.

 

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت جی‌اس‌ام آرنا، سامسونگ و ال‌جی به‌عنوان دو تامین‌کننده اصلی نمایشگر معرفی می‌شوند و گفته می‌شود که هر دو بر روی پنل‌های OLED جدیدی کار می‌کنند که به‌طور خاص برای آی‌پدهای ۲۰۲۴ آینده اپل طراحی شده‌اند.

بیت (bit) جدید در فرآیند تولید، حکاکی خشک است؛ فرآیندی که در آن سازندگان از مواد شیمیایی گازی برای حذف لایه‌های مواد ناخواسته از سطح الگوی مدار TFT در طول تولید استفاده می‌کنند. این فرآیند به پنل OLED اجازه می‌دهد تا نازک‌تر و سبک‌تر شود.

اپل همچنین در حال توسعه یک پوشش ویژه برای نمایشگر است که باعث دوام بیشتر پنل می‌شود. طبق گزارش‌ها، اپل در حال آزمایش اولین نمونه اولیه از آی‌پدهای OLED خود است.

گزارش قبلی در مورد iPad OLED نشان می‌دهد که اپل از نمایشگرهای OLED دو پشته‌ای استفاده می‌کند که دو لایه دیود ساطع نور را در خود جای می‌دهند که منجر به افزایش روشنایی می‌شود.