تسلا می‌خواهد خودروهای ارزان‌تر عرضه کند

تسلا می‌خواهد خودروهای ارزان‌تر عرضه کند؛ آغاز تولید احتمالاً در نیمه دوم 2025

تسلا درحال برنامه‌ریزی برای تولید خودروهای ارزان‌تر در نیمه دوم سال 2025 است. این درحالی است که پیش‌تر گزارش‌هایی مبنی بر لغو تولید چنین خودروهای مقرون‌به‌صرفه‌ای به‌ نفع تاکسی خودران تسلا منتشر شد.

تسلا درحال برنامه‌ریزی برای تولید خودروهای ارزان‌تر در نیمه دوم سال 2025 است. این درحالی است که پیش‌تر گزارش‌هایی مبنی بر لغو تولید چنین خودروهای مقرون‌به‌صرفه‌ای به‌ نفع تاکسی خودران تسلا منتشر شده بود.

تسلا می‌گوید احتمالاً تا سال 2025، خودروهای برقی مقرون‌به‌صرفه‌تری تولید می‌کند. این رویکرد، گزارش‌های اخیر مبنی بر تصمیم «ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا برای لغو برنامه‌های تولید خودروی ارزان‌قیمت، به‌نفع روبوتاکسی را زیر سؤال می‌برد. البته هنوز مشخص نیست که آیا خودروی برقی ارزان‌قیمت‌‌تر، یک مدل کاملاً جدید تسلا خواهد بود یا نسخه‌ای ساده‌شده از خودروهای فعلی این شرکت خواهد بود.

برنامه‌ریزی تسلا برای تولید خودروهای ارزان‌تر

ایلان ماسک با اشاره به نگرانی‌های سرمایه‌گذاران درباره تأخیر در تولید خودروی برقی ارزان‌قیمت، می‌گوید:

«در مورد نقشه راه محصول جدید، صحبت‌های زیادی شده است. ما خط تولید خودروهای بعدی خود را برای تسریع در عرضه مدل‌های جدید، به‌روز کرده‌ایم.» ماسک می‌گوید که ممکن است این خودروها اوایل سال 2025 یا اواخر امسال از راه برسند.

این خودروها جنبه‌هایی از پلتفرم نسل بعدی را با پلتفرم فعلی، ترکیب می‌کنند. ماسک می‌گوید این رویکرد باعث می‌شود که خطوط تولید، کارآمدتر فعالیت کنند.

تسلا در سه ماهه اول سال جاری میلادی گزارش درآمد 21 میلیارد دلاری خود را منتشر کرد که نسبت به سال گذشته، 9 درصد کاهش درآمد را نشان می‌دهد. این درحالی است که درآمد خالص شرکت 55 درصد کاهش یافت و به 1.1 میلیارد دلار رسید. این شرکت در سه ماهه اول سال جاری با کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی روبه‌رو شد و مدل‌های کمتری فروخت. تحلیلگران می‌گویند مدل مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌تواند به رشد تسلا کمک کند.

تسلا قصد دارد سرویس تاکسی خودران خود را در تاریخ 8 آگوست رونمایی کند. ایلان ماسک می‌گوید در رویداد رونمایی بیشتر درباره موضوع خودروهای هیبریدی و خودروهای مقرون‌به‌صرفه صحبت خواهد کرد.

اگرچه تسلا دوباره وعده عرضه خودروهای برقی ارزان‌قیمت‌‌تر را می‌دهد، اما تأیید نکرده که قطعاً این مدل‌ها به بازار عرضه خواهند شد یا خیر.

منبع: دیجیاتو