مارها و گکوهای غمگین مبتلا به بیماری استخوان

مارها و گکوهای غمگین مبتلا به بیماری استخوان – ما دامپزشکان جنبه تاریک شکوفایی حیوانات خانگی عجیب و غریب را می بینیم

به خرید یک حیوان خانگی غیر سنتی فکر می کنید؟ انجام ندهید – مگر اینکه واقعاً برای برآوردن تمام نیازهای پیچیده آن آماده باشید

جمعیت حیوانات خانگی به دلیل افزایش قابل توجه «توله سگ های همه گیر» و «گربه های کووید» در حال رشد است. اما محبوبیت حیوانات خانگی کمتر سنتی یا به اصطلاح عجیب و غریب نیز افزایش می‌یابد: آخرین نظرسنجی در مورد غذای حیوانات خانگی در بریتانیا تخمین می‌زند که تنها در بریتانیا، ما دارای 1.3 میلیون پرنده داخلی، 900000 لاک پشت و لاک پشت، 800000 مارمولک و 70000 نفر هستیم. مارها این 3.7 میلیون حیوان است و تعداد آنها به سرعت در حال افزایش است، تحقیقات نشان می دهد که تعداد این حیوانات خانگی ممکن است تنها در 12 ماه گذشته 19 درصد افزایش یافته باشد.

 

این حیوانات جذاب با طیف وسیعی از سازگاری ها، رفتارها و شخصیت های منحصر به فرد هستند، بنابراین قابل درک است که بسیاری از مردم مشتاق نگهداری از آنها به عنوان حیوان خانگی هستند. با این حال، یک نکته احتیاط: حیوانات خانگی عجیب و غریب نیاز به مراقبت های پیچیده، خاص و اغلب گران قیمت دارند تا اطمینان حاصل شود که سالم هستند و می توانند زندگی خوب و شادی داشته باشند، اما این الزامات همیشه هنگام خرید مشخص نیست و مسئولیت آن بر عهده صاحبان است. قبل از بردن آنها به خانه تحقیق کنید.

 

به عنوان مثال، پیتون‌های توپ و سایر مارها می‌توانند حیوانات خانگی محبوب باشند، اما با ظرفیت رشد بیش از یک متر، به فضای زیادی برای کشیده شدن کامل و محیطی پیچیده برای تحریک کافی و همچنین متخصص نیاز دارند. رژیم ها و برنامه های تغذیه حتی حیوانات خانگی کوچک و به ظاهر «آسان» نیز می‌توانند چالش‌های مالی ایجاد کنند – برای مثال، گکوهای پلنگی که معمولاً نگهداری می‌شوند، اگر نور فرابنفش صحیح و رژیم غذایی مناسب را دریافت نکنند، از بیماری متابولیک استخوان رنج می‌برند، اما با افزایش هزینه‌های برق و این موارد. خزندگانی که به مدت 10-20 سال در اسارت زندگی می کنند، این امر مستلزم سرمایه گذاری قابل توجهی توسط صاحبان است.

 

من که در 15 سال گذشته به عنوان دامپزشک کار کرده ام، به طور مستقیم انواع بسیار زیادی از حیوانات خانگی و مشکلات آنها را دیده ام. من با حیوانات خانگی عجیب و غریب با صاحبان بسیار متعهد و بسیار آگاه ملاقات کرده ام که تمام نیازهای حیوانات خانگی خود را تامین می کنند، اما متأسفانه، موارد واقعاً ویرانگر را نیز دیده ام.

 

بسیاری از این صاحبان، با وجود بهترین نیت خود، از نیازهای خاص حیوانات خانگی خود آگاه نیستند. من شکستگی‌های «آسیب‌شناختی» را در خزندگان دیده‌ام – به دلیل استخوان‌های ضعیفی که به راحتی می‌شکنند – زیرا رژیم‌های غذایی اشتباه تغذیه شده‌اند یا نور فرابنفش مناسب را دریافت نکرده‌اند. من سوختگی حرارتی را در مارها به دلیل عناصر گرمایشی و روشنایی نامناسب یا شکسته دیده ام. من انحرافات رفتاری مزمن و شدید را دیده ام، از جمله طوطی هایی که به دلیل عدم تماس اجتماعی مناسب، خود را کچل می کنند. این موارد دلخراش است و می تواند منجر به رنج شدیدی شود که تنها گزینه انسانی برای حیوان اتانازی است.

 

یک نظرسنجی انجمن دامپزشکی بریتانیا (BVA) گزارش داد که بیش از نیمی از حیوانات خانگی عجیب و غریب که توسط دامپزشکان مشاهده شده‌اند، نیازهای رفاهی برآورده نشده‌اند. 9 نفر از 10 نفر (92%) از این دامپزشکان فقدان یک محیط مناسب را برجسته کردند و 85% اعلام کردند که رژیم غذایی مناسب اغلب ارائه نشده است. حتی نگران‌کننده‌تر، 62 درصد از این دامپزشکان گفتند که این حیوانات اغلب از درد، رنج، آسیب و بیماری محافظت نمی‌شوند – افزایش قابل‌توجهی نسبت به 46 درصد در سال 2019.

 

بنابراین جای تعجب نیست که این نظرسنجی نشان داد که 81 درصد از دامپزشکان، از جمله من، نگران برآورده نشدن نیازهای رفاهی پیچیده این حیوانات هستند – این نشان می دهد که ما به عنوان یک جامعه، در حصول اطمینان از این موضوع کوتاهی می کنیم. رفاه میلیون ها حیوان

 

انتخاب یک حیوان خانگی جدید از هر تنوعی یک تعهد جدی است و نیاز به تحقیق و تفکر دقیق دارد. باید در نظر گرفت که کدام حیوان خانگی برای شما مناسب است، اینکه آیا می‌توانید از پس هزینه‌های مراقبت از او در تمام طول عمرش برآیید – زیرا برخی از آنها مانند طوطی‌ها و لاک‌پشت‌ها می‌توانند برای چندین دهه زندگی کنند – و از همه مهم‌تر اینکه آیا شما نه تنها هستید. بتواند نیازهای رفاهی آنها را برآورده کند اما همچنین می تواند به آنها “زندگی خوب” بدهد.

 

برخی از حیوانات عجیب و غریب، مانند نخستی‌ها، چنان نیازهای خاصی دارند که برآورده کردن آنها در یک محیط خانگی بسیار دشوار – اگر نگوییم غیرممکن – است. بسیاری از پستانداران به رژیم های غذایی تخصصی نیاز دارند – به عنوان مثال، برگ های خاص، بی مهرگان یا آدامس ها – و همه به محیط های پیچیده برای جلوگیری از مشکلات رفتاری نیاز دارند. این حیوانات همچنین بسیار اجتماعی هستند و باید در گروه های اجتماعی مناسب نگهداری شوند، که نیاز به فضای زیاد و مدیریت دقیق پرورش و تخصص دارد.

 

در انجمن دامپزشکی بریتانیا (BVA)، ما خواستار ممنوعیت داشتن پستانداران به عنوان حیوانات خانگی شده‌ایم، بنابراین خبر خوبی است که هفته گذشته دولت پیشنهاداتی را برای اعمال ممنوعیت در انگلیس ارائه کرد. ضروری است که کشورهای واگذار شده از این روش پیروی کنند، زیرا هیچ شرایطی وجود ندارد که بتوان از این موجودات باهوش و با عمر طولانی در صورت نگهداری به عنوان حیوان خانگی به درستی مراقبت کرد.

منبع 

 

اشتراک گذاری